Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

ΓΛΩΣΣΑ


Σήμερα μιλήσαμε; 
υποκείμενο το ρήμα, το αντικείμενο και το κατηγορούμενο:

Υποκείμενο
Για να βρούμε το υποκείμενο του ρήματος ρωτούμε ποιος/ποιοι, ποια/ποιες, ποιο/ποια + ρήμα.
Πχ. Ο Κώστας παίζει ήσυχα και ωραία.

Ποιος παίζει; Ο Κώστας (επομένως «ο Κώστας» είναι το υποκείμενο)

 Αντικείμενο
Αντικείμενο είναι η λέξη που δηλώνει το πρόσωπο, το ζώο ή το πράγμα στο οποίο πηγαίνει (μεταβαίνει) η ενέργεια του ρήματος της πρότασης. Έτσι, το αντικείμενο αποτελεί συμπλήρωμα της έννοιας του ρήματος.
Για να βρούμε το αντικείμενο του ρήματος ρωτούμε τι + ρήμα ή σε ποιον ή ποιον.
Πχ. Ο Γιάννης διαβάζει το γράμμα.
Τι διαβάζει; Το γράμμα (επομένως «το γράμμα» είναι το αντικείμενο)
Μεταβατικά ρήματα: Έχουν αντικείμενο
Αμετάβατα ρήματα: Δεν έχουν αντικείμενο

Κατηγορούμενο
Για να βρούμε το κατηγορούμενο του ρήματος ρωτούμε τι είναι το υποκείμενο.
Πχ. Ο Μάριος είναι δάσκαλος.
Τι είναι ο Μάριος; δάσκαλος (επομένως «δάσκαλος» είναι το κατηγορούμενο)

Συνδετικά ρήματα: Έχουν κατηγορούμενο.( είμαι, γίνομαι, καλούμαι, ονομάζομαι, φαίνομαι κ.α.) 
Οι εργασίες μας για αύριο:

  1. ορθογραφία και αντιγραφή ΒΜ σελ 64 '' Οι αστυνόμοι...ανησυχίας" 
  2. ΤΕ σελ 9 ασκ 3 
  3. πολύ καλό δίαβασμα την θεωρία ΒΜ σελ 66 
Αποτέλεσμα εικόνας για σχολικη ταξη καρτουνΚαλό μεσημέρι!

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

ΓΛΩΣΣΑ

Σήμερα γράψαμε έκθεση στο μάθημα της γλώσσας.
Οι εργασίες μας  για αύριο:

  1. αντιγραφή και ορθογραφία τους κανόνες ορθογραφίας της Προστακτικής(δες φυλλάδιο γλώσσας)
  2. να σχηματίσετε την Προστακτική Ενεργ. Φωνής των ρημάτων:δένω, πλένω, μένω,λέω,πίνω, αθροίζω, χτυπώ, εξηγώ, ρωτώ, αγαπώ, ντύνω και ψάχνω. 
Αποτέλεσμα εικόνας για καρτουν βιβλιαΚαλό μεσημέρι!

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

ΓΛΩΣΣΑ

Οι εργασίες μας για Δευτέρα:

  1. αντιγραφή(2 φορές) και ορθογραφία ΒΜ σελ 55 "Ζαλίζεται...απλώνει το χερι"
  2. φυλλάδιο γλώσσας 
  3. επανάληψη ξανά στην θεωρία για την Προστακτική , τις τελικές και βουλητικές προτάσεις.
ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ :ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ (ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ)



ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΟΥΛΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:


ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!!!
Αποτέλεσμα εικόνας για καρτούν εικόνες με σχολειο

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017

Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Κεφάλαιο 1Δ Μάθημα 1

ΚΕΦΑΛΑΙΟ  1Δ.  Οργάνωση  κοινωνικής  και  πολιτικής  ζωής 

 1.  Οι  δήμοι  και  οι  κοινότητες  στην  Ελλάδα


1)  Πώς  δημιουργήθηκαν  οι  δήμοι  και  οι  κοινότητες  στην  Ελλάδα ;
Ø  Το  1828  ο  Κυβερνήτης  της  Ελλάδας,  Ιωάννης  Καποδίστριας,  διαίρεσε  την  Ελλάδα  σε  13  διοικητικά  τμήματα
Ø  Προς  τιμήν  του,  το  1998,  εφαρμόστηκε  στην  Ελλάδα  το  ‘Σχέδιο  Καποδίστριας’ .  Σύμφωνα  με  αυτό  η  χώρα  μας  περιλαμβάνει :
-900  δήμους  (οι  747  προέρχονται  από  συνένωση  δήμων – κοινοτήτων)

-133  κοινότητες  

2)  Με  βάση  ποια  κριτήρια  έγινε  ο  διαχωρισμός  των  δήμων  και  κοινοτήτων;

1)  Έκταση  της  περιοχής
2)  Μορφολογία  του  εδάφους
3)  Απόσταση  από  τα  αστικά  κέντρα
4)  Ύπαρξη  φυσικών  πόρων

3)  Ποια  είδη  δήμων  υπάρχουν  στην  σύγχρονη  εποχή;

-Αστικοί
-Ημιαστικοί
-Αγροτικοί
-Δήμοι - Νησιά
-Πολεοδομικά  συγκροτήματα
-Τμήματα  μητροπολιτικών  περιοχών

4)  Ποια  είναι   η   κοινωνική  και  πολιτική  οργάνωση  της  Ελλάδας ;

Οι  Έλληνες  σε  μια  περιοχή  αποτελούν  την :

Τ ο π ι κ ή     Κ ο ι ν ω ν ί α

Η  τοπική  κοινωνία  είναι  οργανωμένη  σε :

Δ ή μ ο υ ς    κ α ι    Κ ο ι ν ό τ η τ ε ς

οι  οποίοι  με  μια  λέξη  ονομάζονται  : 

Ο ρ γ α ν ι σ μ ο ί   Τ ο π ι κ ή ς   Α υ τ ο δ ι ο ί κ η σ η ς  (Ο.Τ.Α.)

Οι  δήμοι  και  οι  κοινότητες  κάθε  νομού  ανήκουν  στην :

Τ ο π ι κ ή     Έ ν ω σ η    Δ ή μ ο υ    κ α ι    Κ ο ι ν ο τ ή τ ω ν  (Τ.Ε.Δ.Κ.)
Όλοι  μαζί  ανήκουν  στην :

Κ ε ν τ ρ ι κ ή     Έ ν ω σ η     Δ ή μ ο υ    κ α ι    Κ ο ι ν ο τ ή τ ω ν
Ε λ λ ά δ ο ς  (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.)

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

ΓΛΩΣΣΑ

Οι εργασίες μας για Δευτέρα
μόνο τις δυο πρώτες παραγράφους ΒΜ σελ 83
Αποτέλεσμα εικόνας για η επανασταση στην πελοποννησο στ δημοτικου

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017

ΙΣΤΟΡΙΑ

Οι εργασίες μας για αύριο:

  1. ΒΜ σελ 79
  2. ΤΕ σελ. 2 και 3 σελ 19 
Αποτέλεσμα εικόνας για εξεγερση μολδοβλαχιας

ΓΛΩΣΣΑ

Οι εργασίες μας για αύριο:

  1. αντιγραφή και ορθογραφία τις λέξεις ασκ. 1 ΒΜ σελ 50 
  2. άσκηση 8 ΒΜ σελ 46 όπως χωρίσαμε τις ομάδες στην τάξη 
  3. διάβασμα την θεωρία για τις τρεις εγκλίσεις 
  4. άσκηση 1 ΒΜ σελ 50 (βοήθεια λεξικού)
  5. φυλλάδιο γλώσσας
Αποτέλεσμα εικόνας για καρτουν υπολογιστηςΚΑΛΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ!

Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Η ύλη για το διαγώνισμα των Θρησκευτικών

Το διαγώνισμα των Θρησκευτικών  θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017.

Η ύλη που θα προετοιμάσουν οι μαθητές βρίσκεται παρακάτω στην διάθεσή σας...

1)  Σε  πόσα  βιβλία  χωρίζεται  η  Αγία  Γραφή ;  Τι  περιλαμβάνει  το  καθένα;  (Ερώτηση  αντιστοίχισης)

Παλαιά  Διαθήκη  (49 βιβλία)                                          Καινή  Διαθήκη (27  βιβλία)
-Γένεσις                                                                            -4  Ευαγγέλια
-Ψαλμοί                                                                            -Πράξεις  των  Αποστόλων
-Προφητικά  βιβλία                                                          -Αποκάλυψη  του  Ιωάννη
-Έξοδος

2) Ευτυχισμένος  όποιος  έχει  βοηθό  του  Το  Θεό  του  Ιακώβ.  Κι  έχει  στον  Κύριο  και  Θεό  του  την  ελπίδα  του.  Σ'  Εκείνον  που  έπλασε  τον  ουρανό  τη  θάλασσα  και  τη  στεριά  κι  όλα  τους  τα  πετούμενα  τα ψάρια  και  τα  ζώα (ψαλμ.  145)  

Τι  υμνούν  αυτοί  οι  ψαλμικοί  στίχοι; (Ερώτηση σχολιασμού)

Οι  μαθητές  πρέπει  να  απαντήσουν :
-Για  ποιον  μιλούν  οι  στίχοι;

-Τι  έκανε  αυτός  για  τον  οποίο  μιλούν ;

-Σε  ποιο  συμπέρασμα  μας  οδηγεί  αυτό ; (τι μας διδάσκει δηλαδή ο Ψαλμός)

3)  Αυτός  θα 'ρθει  και  θα  σας  φέρει  λύτρωση.  Τότε  θα  ανοίξουνε  τα  μάτια  των  τυφλών  και  των  κουφών  τ'  αυτιά  θ'  ακούσουν.  Τότε  ο  κουτσός  καθώς  και  το  ελάφι  θα  πηδά κι  η  γλώσσα  των  βουβών  θα  τραγουδάει.  (Στίχοι  από  προφητεία  του  Ησαϊα)

Σε  τι  αναφέρεται  με  την  προφητεία  του  ο  Ησαϊας ; (Ερώτηση σχολιασμού)

Οι  μαθητές  πρέπει  να  απαντήσουν :
-Για  ποιον  μιλάει  ο  Ησαϊας ;

-Σε  ποιο  γεγονός  της  ζωής  του  αναφέρεται ;

4)  Πότε  κάποιος  στην  εποχή  πριν  την  γέννηση  του  Χριστού  θεωρείται  προφήτης ; (Ερώτηση  κρίσεως)

Αναφέρουμε  3  χαρακτηριστικά  των  προφητών  που  έχουμε  αναφέρει  στο  μάθημα  6  της  ενότητας

5)  Γιατί  είναι  σημαντικό  το  Κήρυγμα  του  Θείου  Λόγου ; (Ερώτηση  κρίσεως)

Όπως  έχουμε  ήδη  αναφέρει  στο  μάθημα  8  της  διδακτικής  ενότητας  το  Κήρυγμα  του  Θείου  Λόγου  είναι  αποσπάσματα  από  το  Ευαγγέλιο  που  αναφέρονται  στην  ζωή  και  στην  διδασκαλία  του  Χριστού ;

Γιατί  είναι  σημαντικό  να  ακούγονται  στις  Θείες  Ακολουθίες  της  Εκκλησίας  μας ;

Θρησκευτικά Ενότητα Γ Μάθημα 9

Η  πρώτη  επαφή  με  τις  παραβολές...

1.  Ο  Χριστός  στην  διδασκαλία  του  μίλησε  στον  κόσμο  με  παραβολές.  Τι  ονομάζουμε  παραβολή  σύμφωνα  με  την  χριστιανική  παράδοση; 

Οι  παραβολές  είναι  μικρές  ιστορίες  της  καθημερινής  ζωής  των  ανθρώπων  που  κρύβουν  μέσα τους  βαθιές  αλήθειες  για  την  Βασιλεία  του  Θεού.

   2.  Τι  μας  διδάσκει  η  παραβολή  του  κρυμμένου  θησαυρού  και  του  μαργαριταριού; 

Μας  διδάσκει  ότι  η  Βασιλεία  του  Θεού  μοιάζει  με  τον  κρυμμένο  θησαυρό  και  το  μαργαριτάρι. Δηλαδή, είναι πολύτιμη και για να την αποκτήσουμε οφείλουμε να θυσιάσουμε αυτά που θεωρούνται σημαντικά για τον κόσμο.   3.  Το άγχος για την απόκτηση υλικών αγαθών μαστίζει πολλούς ανθρώπους στις μέρες μας. Με βάση το κείμενο του μαθήματος αναφέρετε τις προτεραιότητες που θέτουν οι σύγχρονοι άνθρωποι στη ζωή τους  (Εργασία  για  το  σπίτι)

Παρασκευή 13 Ιανουαρίου 2017

ΓΛΩΣΣΑ

Οι ασκήσεις μας για Δευτέρα:

  1. αντιγραφή και ορθογραφία τα ρήματα του φυλλαδίου
  2. ασκήσεις φυλλαδίου
  3. διάβασμα την θεωρία για τις καταλήξεις της προστακτικής 
Αποτέλεσμα εικόνας για καλο σαββατοκυριακο εικονεςΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!