Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

2-4-2020


head
Η αυλή μας                 Μαρία Ιορδανίδου
Ζούμε στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας. Κι εγώ τώρα κάθομαι σε πολυκατοικία. Έχω ένα εσωτερικό δυάρι στον τρίτο όροφο. Εσωτερικά τα λένε τώρα τα διαμερίσματα που δε βλέπουν στο δρόμο αλλά στην αυλή. Μα και η αυλή πια δε λέγεται αυλή αλλά ακάλυπτος χώρος.
         Στις περισσότερες απ' αυτές τις πολυκατοικίες, που χτίζονται η μια ύστερα απ' την άλλη, σπάνια θα δεις παράθυρο. Είναι όλο μπαλκονόπορτες και βγαίνουν σ' ένα μπαλκόνι που ζώνει την πολυκατοικία ένα γύρο και θυμίζει κατάστρωμα βαποριού.  Όταν ήρθαμε σ’ αυτό το σπίτι, το πρώτο πράγμα που πήρε το μάτι μου, σαν βγήκα στο μπαλκόνι, ήταν το αντικρινό μπαλκονάκι, που το είχαν περιτριγυρισμένο με σύρμα ως απάνω και έμοιαζε με κοτέτσι ή κλουβί άγριου ζώου.  Μέσα σε αυτό το κλουβί τριγύριζε σαν φυλακισμένο αγριμάκι ένα παιδί κάπου τριών ετών. Σε μια γωνιά ήταν στοιβαγμένα καταγής παιχνίδια. Παναγιά μου και Χριστέ μου!  Τι παιχνίδια και κακό είναι αυτό; Μεγάλα αυτοκίνητα από πλαστικό, κούκλες πελώριες, ελέφαντες, άλογα, όλα νεκρά και άψυχα. Το παιδί όμως δε γυρίζει να τα δει. Με τα δυο του χέρια κρατά το κάγκελο και χώνει το μουτράκι του ανάμεσα, προσπαθώντας να δει τις γάτες, που τριγυρίζουν κάτω από την πρασιά. Ή προσπαθεί να πιαστεί από το κάγκελο, να γαντζωθεί από το σύρμα, να σκαρφαλώσει πιο ψηλά. Σίγουρα, αν βγάλουν το σύρμα απ’ αυτό το μπαλκόνι, το παιδάκι θα σκαρφαλώσει στο κάγκελο και θα βρεθεί κάτω, γιατί του έχουν αφαιρέσει την αίσθηση του κινδύνου.  Καλέ, γιατί αυτό το παιδάκι το κρατάνε κλειδωμένο ώρες ολόκληρες πίσω από τα σύρματα;
Δραστηριότητες
1. Να χαρακτηρίσετε τις ακόλουθες προτάσεις ως σωστές ή λανθασμένες.
Α) Το διαμέρισμα της συγγραφέως βρισκόταν στον τρίτο όροφο μιας πολυκατοικίας.
Β) Το παιδί στο αντικρινό μπαλκόνι ήταν κορίτσι.
Γ) Σε μια γωνιά του αντικρινού  μπαλκονιού βρίσκονταν τα παιχνίδια του παιδιού.
Δ) Το παιδί έπαιζε ήσυχα με τα παιχνίδια του.
Ε) Το παιδί στο αντικρινό μπαλκόνι προσπαθούσε να πιαστεί  πάνω στο κάγκελο για να σκαρφαλώσει.

2. Πώς περιγράφει η συγγραφέας τις κατοικίες που χτίζονται σήμερα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Ποιο ήταν «το φυλακισμένο αγριμάκι»; Γιατί η συγγραφέας το χαρακτηρίζει έτσι;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Αντικρινό, άγριου, εσωτερικό, πελώριες: να γράψετε τις πλάγιες πτώσεις των επιθέτων στο γένος και τον αριθμό που βρίσκονται.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Να εντοπίσετε και να καταγράψετε μια χρονική, μια αιτιολογική, μια αναφορική, μια υποθετική, μια τελική και μια βουλητική πρόταση.
Χρονική

Αιτιολογική

Αναφορική

Υποθετική

Τελική

Βουλητική


Mαθηματικά --> 61.5 και 61.6
Γεωγραφία --> κεφάλαιο 33

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου