Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή - Ύλη για το διαγώνισμα

Σας αναρτώ ξανά την ύλη για το διαγώνισμα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής την Πέμπτη στις 12 Ιανουαρίου σε περίπτωση που δεν την διαθέτετε :

1)  Τι  είναι  η  Εκκλησία  και  ποιος  είναι  ο  σκοπός  της ;  (Ερώτηση  ανάπτυξης)

Η Εκκλησία  αποτελεί  το  σύνολο των πιστών  της  χριστιανικής  πίστης  και  έχει ως βασικό της σκοπό:
-να συνδέει τους ανθρώπους με τον Θεό
-να διδάσκει  τον λόγο του  
-να εκφράζει στην πράξη  την Ορθόδοξη χριστιανική πίστη (Μυστήρια  της  Εκκλησίας)
-να  επιτελεί  φιλανθρωπικές  δράσεις  (εράνους,  συσσίτια...)
Το  έργο  της  είναι :    πνευματικό,   κοινωνικό   και  ανθρωπιστικό

2)  Τι  είναι  το  σχολείο  και  τι  πρέπει  να  μας  προσφέρει  ;  (Ερώτηση  ανάπτυξης)

-Είναι  ένας  κοινωνικός  θεσμός,  που  ικανοποιεί  την  πνευματική  ανάγκη  της  εκπαίδευσης  και  αποτελεί  δικαίωμα  για  κάθε  άνθρωπο.  Μας  προσφέρει :

-γνώσεις
-δεξιότητες
-παιδεία
-μόρφωση
-αξίες

3)  Ποιοι  είναι  οι  βαθμοί  της  Ιεραρχίας  στην  Ορθόδοξη  Εκκλησία  (Ερώτηση  αντιστοίχισης / Σωστού – Λάθους)  ;

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ  ->  ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ  ->  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ->  ΙΕΡΕΑΣ


4)  Ποιες  είναι  οι  βαθμίδες  του  εκπαιδευτικού  συστήματος ;  (Ερώτηση  αντιστοίχισης  /  Σωστού – Λάθους)

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ :  Νηπιαγωγείο,  Δημοτικό

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ :  Γυμνάσιο,  Λύκειο

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ :  Πανεπιστήμιο

5)  Με  ποιους  τρόπους  μπορούμε  να  βοηθήσουμε  έναν  μαθητή  με  ειδικές  ανάγκες  ή  από  άλλη  χώρα  να  προσαρμοστεί  στις  συνθήκες  του  σχολείου  μας ;  (Ερώτηση  κρίσεως)

Ενδεικτική  απάντηση
Τι  μπορούμε  να  κάνουμε ;
-Να  τον  ενημερώσουμε  για  τους  κανόνες  του  σχολείου  γιατί...
-Να  τον  βοηθήσουμε  να  συμμετέχει  στις  ομαδικές  εργασίες  γιατί...
-Να  είναι  μέλος   στα  παιχνίδια  μας  στο  διάλειμμα  γιατί...
-Να  έχει  ισότιμη  αντιμετώπιση  με  εμάς  γιατί...
-Να  παρακολουθείται  και  από  έναν  ειδικό  δάσκαλο  σε  Τμήμα  Ένταξης  ή  σε  Τάξη  Υποδοχής  γιατί...

Τι  δεν  πρέπει  να  κάνουμε ;
-Να  του  φερόμαστε  χυδαία  και  ρατσιστικά  γιατί...
-Να  μην  σεβόμαστε  το  ότι  είναι  διαφορετικός  αλλά  ίσος  με  εμάς  γιατί...
-Να  τον  περιθωριοποιήσουμε*  γιατί...

*περιθωριοποιώ :  αφήνω  κάποιον  στο  περιθώριο,  στην  άκρη,  δεν  τον  υπολογίζω  

6)  Έχετε  στην  τάξη  σας  έναν  μαθητή  διαφορετικής  θρησκευτικής  πίστης  από  την  δική  σας.  Οι  συμμαθητές  σας  του  φέρονται  υποτιμητικά  και  ειρωνικά.  Με   ποιον  τρόπο  θα  τους  πείθατε  να  αλλάξουν  συμπεριφορά ;  (Ερώτηση  κρίσεως)

Ενδεικτική  απάντηση

Θα  τους  μιλούσα  για  την  αρχή  της  ανεξιθρησκείας.  Είναι   το  δικαίωμα  του  κάθε  πολίτη  να  μπορεί :
-να  πιστεύει  ελέυθερα  σε  όποια  θρησκεία  επιθυμεί  και 
-να   εκδηλώνει  ελεύθερα  την  πίστη  του  σε  αυτήν

Επομένως  εμείς  οφείλουμε :
-να  σεβόμαστε  τα  διαφορετικά  στοιχεία  της  πίστης  του  και  να  μην  τα  προσβάλλουμε
-να  μην  προσπαθούμε  να  του  επιβάλλουμε  την  δική  μας   πίστη
-να  έχει  και  ο  ίδιος  ανάλογη  στάση
-να   του  συμπεριφερόμαστε  όπως  θα  θέλαμε  και  εμείς  να  μας  συμπεριφερθούν  αν  είμασταν  στην  θέση  του 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου